پرسش مهر 97

تمرین مهارت آموزی، تشویق گویا، پرسش چالش برانگیز

پرسش مهر 97

تمرین مهارت آموزی، تشویق گویا، پرسش چالش برانگیز

پرسش مهر 97

این وبلاگ در جهت نشان دادن فعالیت ها و عملکرد یکساله دبیرستان متوسطه دوره اول طوبی با محوریت پاسخگویی به سوال پرسش مهر رئیس جمهور طراحی شده است. تمامی مطالب وتصاویر درج شده در این وبلاگ واقعی بوده و در راستای اقدامات صورت گرفته در داخل مدرسه و موفقیت های کسب شده و مهارت های آموخته شده طراحی شده است.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳ دی ۹۷، ۰۶:۳۸ - معصومه
    احسنت
  • ۳ دی ۹۷، ۰۶:۱۳ - معصومه روحی
    احسنت
نویسندگان

چه مهارت هایی در سال گذشته آموختیم ؟

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۰۱ ب.ظ

مهارت ارتباط موثر

بیان نظرات، عقاید و خواسته های خود، احترام گذاشتن به نظرات، عقاید و خواسته های دیگران و طلب کمک از دیگران در مواقع ضروری بخشی از مهارت ارتباط موثر و مفید می باشد.

ارتباط موثر

مهارت مدیریت استرس

شناسایی استرس های زندگی، شرایط و عوامل استرس زا نخستین گام در مدیریت استرس است. با مدیریت و کنترل استرس می توان اثرات مخرب ناشی از استرس را کاهش داد.

مدیریت استرس

مهارت مدیریت خشم

همه ما وقتی عصبانی می شویم دیگران را مقصر دانسته و حق را به خودمان می دهیم. درک منشا خشم و عصبانیت یکی از کارهایی است که باعث تقویت مهارت مدیریت خشم می شود.

مدیریت خشم

مهارت مدیریت زمان

مدیریت زمان یعنی استفاده بهینه از زمان با برنامه ریزی دقیق، سازماندهی، اجرا و کنترل. با مدیریت زمان می توان از منابع و امکاناتی که در اختیار داریم به نحو احسن استفاده کرده و با سرعت زیادی به سوی اهداف خود گام برداریم.

مدیریت زمان

مهارت حل مسئله و تصمیم گیری

اگر مسائل زندگی حل نشده باقی بمانند باعث می شوند که زمان را از دست بدهیم و استرس زیادی را تحمل کنیم. در نتیجه دچار آسیب های روحی روانی شده و در نهایت جسم نیز نابود می شود. توانایی حل مسئله و تصمیم گیری های درست و به موقع کمک بسیار زیادی به ما می کند.

    مهارت تفکر خلاق

با این نوع تفکر، راه های مختلف حل مسئله را پیدا کرده و نسبت به شرایط موجود بهترین راه حل را انتخاب می کنیم. همچنین در زمان هایی که مشکلات وجود ندارند، سازگار و انعطاف پذیرتر خواهیم بود.

مهارت تفکر انتقادی

توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب را تفکر انتقادی می گویند. اینکه در برخورد با شرایط و افراد مختلف چه عکس العملی نشان دهیم، چه چیزهایی را باور کنیم و چه رفتاری را از خودمان بروز دهیم.

مهارت جرات مندی

باید برای خودمان ارزش و احترام قائل باشیم و دیگران را نیز بپذیریم. خواسته و احساسات خود را صادقانه، بدون ترس، استرس، اضطراب و بدون ضایع شدن حقوق دیگران بیان کنیم. هنر نه گفتن یکی از مهارت های جرات مندی است.

مهارت همدلی

این مهارت کمک می کند که دیگران را درک کنیم و خودمان را جای آن ها بگذاریم. باید بپذیریم که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند. مهارت همدلی باعث می شود که به دیگران احترام بگذاریم و روابط اجتماعی را بهبود ببخشیم.

مهارت خود آگاهی

شناسایی نقاط ضعف و قوت، آگاهی از خصوصیات فردی، شناسایی ترس ها، خواسته ها، احساسات و بخشی از مهارت خود آگاهی می باشد.

  • مهناز حق دادی

نظرات (۱)

انواع مهارتها بسیار خواندنی وجالب است 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی